Forum 100+ стартовал в Екатеринбурге
В Екатеринбурге 5 октября начал свою работу III Международный форум высотного и уникального строительства 100+ Forum Russia. К моменту открытия одного из главных российских «высотных» мероприятий, на официальном сайте форума было зарегистрировано около 4 тысяч делегатов, посетителей, представителей СМИ и гостей. В торжественном открытии форума приняли участие губернатор Свердловской области Евгений Куйвашев. «Уральская столица является одним из самых высотных в стране мегаполисов и входит в первую сотню «высоких» городов мира, а в России, по общему количеству высотных зданий, мы занимаем второе место после Москвы. Мы рассматриваем площадку форума как отличную возможность вывести региональное строительство на новый качественный уровень. Уверен, что работа форума позволит российским и зарубежным специалистам обменяться опытом, наладить партнерские отношения и выработать совершенно новые подходы к строительству», – отметил в своем приветственном слове губернатор.
В этот же день состоялось пленарное заседание, спикерами и экспертами которого стали: Сергей Швиндт, заместитель председателя правительства Свердловской области, Аркадий Чернецкий, заместитель председателя комитета Совета Федерации по федеральному устройству и региональной политике, Алексей Кожемяко, заместитель главы администрации Екатеринбурга, Александр Кузьмин, президент Российской академии архитектуры и строительных наук, Анатолий Баранников, заместитель министра строительства Самарской области, Карлос Гомес, основатель CRG Architecture, Виктор Прядеин, руководитель аппарата ассоциации «национальное объединение строителей» и Александр Зачитайлов, директор департамента архитектуры и градостроительства Сочи.
Тема заседания была обозначена как «Строительство высотных и уникальных сооружений: актуальные вопросы и потенциал развития России». Аркадий Чернецкий отметил, что процессу строительства высотных зданий пока мешает отсутствие необходимых документов и регламента: «Технические вопросы отдаются на откуп чиновникам, а те боятся, когда приходит документ на согласование, пытаются уйти от однозначных ответов, в результате решение принимается не за месяц, а за год». По словам сенатора, реализация дорожной карты, намеченная на 2016 год, существенно улучшит предпринимательский климат в сфере высотного и уникального строительства.
Кроме того, в рамках 100+ Forum Russia состоялось заседание Минстроя России. Александр Степанов, заместитель директора Департамента градостроительной деятельности и архитектуры Минстроя России, в своем выступлении отметил отличную организацию форума и его важность для страны и отрасли в целом. Проведение такого мероприятия именно в Екатеринбурге – свидетельство высокого уровня развития современных технологий в регионе, добавил он.
События форума проходили одновременно в семи залах и вызвали большой интерес публики. Многие сессии не смогли вместить всех желающих. Так, сессия «Тенденции развития современных урбанизированных территорий и городов» с участием Андрея Бокова, президента Союза архитекторов России, Ильи Заливухина, вице-президента Союза Московских Архитекторов, члена Общественной Палаты Московской области, заместителя председателя Общественного совета Министерства строительства Московской области, Святослава Мурунова, руководителя Центра прикладной урбанистики, Михаила Блинкина, директора Института экономики транспорта и транспортной политики НИУ ВШЭ, и других, собрала не только рекордное количество слушателей, но и стала пространством для профессиональных дискуссий.
Большой интерес вызвала объектная сессия «Премьера от PREMIER», в ходе который Джереми Ким, партнер архитектурного бюро Foster+Partners рассказал про технологии проектирования здания штаб-квартиры «Русской медной компании» в Екатеринбурге – первого в России здания, которое строится по проекту архитектурного бюро знаменитого британца Нормана Фостера.
Одной из центральных сессий первого дня форума стала конференция ФАУ «Главгосэкспертиза России». Основные вопросы конференции: государственная экспертиза проектной документации объектов высотного строительства, осуществление государственной экспертизы в электронной форме и, в особенности – взаимодействие с заявителями – вызвали большой интерес у участников форума, которые смогли получить практические советы по подаче проектной и разрешительной документации от главных экспертов страны в этих вопросах. Александр Красавин, начальник Управления промышленной, ядерной, радиационной, пожарной безопасности и ГОЧС «Главгосэкспертиза России» поприветствовал участников форума, отметив важность подобных мероприятий для отрасли в целом: «сегодняшнее мероприятие можно назвать историческим, особенно применительно к высоткам» – сказал он.
Большое количество слушателей собрал также круглый стол, посвященный применению стальных конструкций в уникальных объектах. Он прошел при содействии Ассоциация Развития Стального Строительства и был посвящен техническим решениям и нормативной базе в этой области.
Параллельно в залах «Екатеринбург-ЭКСПО» прошли специализированные мероприятия, на которых спикеры обсудили инновационные технологии и конструктивные особенности высотных и уникальных зданий, подземных сооружений и мостов, развитие нормативно-технического регулирования отрасли, а также услышали опыт зарубежных экспертов-практиков в применении современных технологий при проектировании уникальных объектов, в том числе, из экологичных «зеленых» материалов.
— Forum 100+ – одно из немногих собраний профессионалов, которые формируют повестку дня и задают некую тональность, демонстрируя высокий уровень знания, включенности и понимания того, что происходит. Это является основной ценностью форума, – прокомментировал Андрей Боков, президент Союза архитекторов России, – Здесь возникает солидарность разных действующих лиц: бизнеса, профессионалов и власти, что было бы невозможно в других городах, а в Екатеринбурге проходит очень естественно.
В этот же день состоялось пленарное заседание, спикерами и экспертами которого стали: Сергей Швиндт, заместитель председателя правительства Свердловской области, Аркадий Чернецкий, заместитель председателя комитета Совета Федерации по федеральному устройству и региональной политике, Алексей Кожемяко, заместитель главы администрации Екатеринбурга, Александр Кузьмин, президент Российской академии архитектуры и строительных наук, Анатолий Баранников, заместитель министра строительства Самарской области, Карлос Гомес, основатель CRG Architecture, Виктор Прядеин, руководитель аппарата ассоциации «национальное объединение строителей» и Александр Зачитайлов, директор департамента архитектуры и градостроительства Сочи.
Тема заседания была обозначена как «Строительство высотных и уникальных сооружений: актуальные вопросы и потенциал развития России». Аркадий Чернецкий отметил, что процессу строительства высотных зданий пока мешает отсутствие необходимых документов и регламента: «Технические вопросы отдаются на откуп чиновникам, а те боятся, когда приходит документ на согласование, пытаются уйти от однозначных ответов, в результате решение принимается не за месяц, а за год». По словам сенатора, реализация дорожной карты, намеченная на 2016 год, существенно улучшит предпринимательский климат в сфере высотного и уникального строительства.
Кроме того, в рамках 100+ Forum Russia состоялось заседание Минстроя России. Александр Степанов, заместитель директора Департамента градостроительной деятельности и архитектуры Минстроя России, в своем выступлении отметил отличную организацию форума и его важность для страны и отрасли в целом. Проведение такого мероприятия именно в Екатеринбурге – свидетельство высокого уровня развития современных технологий в регионе, добавил он.
События форума проходили одновременно в семи залах и вызвали большой интерес публики. Многие сессии не смогли вместить всех желающих. Так, сессия «Тенденции развития современных урбанизированных территорий и городов» с участием Андрея Бокова, президента Союза архитекторов России, Ильи Заливухина, вице-президента Союза Московских Архитекторов, члена Общественной Палаты Московской области, заместителя председателя Общественного совета Министерства строительства Московской области, Святослава Мурунова, руководителя Центра прикладной урбанистики, Михаила Блинкина, директора Института экономики транспорта и транспортной политики НИУ ВШЭ, и других, собрала не только рекордное количество слушателей, но и стала пространством для профессиональных дискуссий.
Большой интерес вызвала объектная сессия «Премьера от PREMIER», в ходе который Джереми Ким, партнер архитектурного бюро Foster+Partners рассказал про технологии проектирования здания штаб-квартиры «Русской медной компании» в Екатеринбурге – первого в России здания, которое строится по проекту архитектурного бюро знаменитого британца Нормана Фостера.
Одной из центральных сессий первого дня форума стала конференция ФАУ «Главгосэкспертиза России». Основные вопросы конференции: государственная экспертиза проектной документации объектов высотного строительства, осуществление государственной экспертизы в электронной форме и, в особенности – взаимодействие с заявителями – вызвали большой интерес у участников форума, которые смогли получить практические советы по подаче проектной и разрешительной документации от главных экспертов страны в этих вопросах. Александр Красавин, начальник Управления промышленной, ядерной, радиационной, пожарной безопасности и ГОЧС «Главгосэкспертиза России» поприветствовал участников форума, отметив важность подобных мероприятий для отрасли в целом: «сегодняшнее мероприятие можно назвать историческим, особенно применительно к высоткам» – сказал он.
Большое количество слушателей собрал также круглый стол, посвященный применению стальных конструкций в уникальных объектах. Он прошел при содействии Ассоциация Развития Стального Строительства и был посвящен техническим решениям и нормативной базе в этой области.
Параллельно в залах «Екатеринбург-ЭКСПО» прошли специализированные мероприятия, на которых спикеры обсудили инновационные технологии и конструктивные особенности высотных и уникальных зданий, подземных сооружений и мостов, развитие нормативно-технического регулирования отрасли, а также услышали опыт зарубежных экспертов-практиков в применении современных технологий при проектировании уникальных объектов, в том числе, из экологичных «зеленых» материалов.
— Forum 100+ – одно из немногих собраний профессионалов, которые формируют повестку дня и задают некую тональность, демонстрируя высокий уровень знания, включенности и понимания того, что происходит. Это является основной ценностью форума, – прокомментировал Андрей Боков, президент Союза архитекторов России, – Здесь возникает солидарность разных действующих лиц: бизнеса, профессионалов и власти, что было бы невозможно в других городах, а в Екатеринбурге проходит очень естественно.
Читайте материал портала RS63.ru онлайн-трансляции с форума 100+ Forum Russia: http://rs63.ru/novosti/56/662356/
Комментарии
72 комментария
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
The world’s most walkable cities revealed (and they aren’t in the US)
Strap up, people, we’re going boots-on-the-ground for this week’s CNN Travel newsletter. Let’s leave the jet engines behind, quit viewing the world through screens and breathe in sweet lungfuls of adventure. kraken at Few things in life are as delightful as ambling around a new neighborhood in a new city, chancing upon cute stores, bars, eateries and public spaces. But decades of car-centric policies means lots of cities around the world lack an abundance of pedestrian-friendly streets, a new study called “The ABC of Mobility” has found. The bigger and richer the city, the less likely it is to be easily walkable. But there are plenty of exceptions, as the stats fr om the study broken down by The Economist newspaper show. The Mozambique seaport of Quelimane, population 350,000, comes out as the most foot-friendly of the 794 cities surveyed in the study, but there are some less off-the-radar destinations in Europe (whose metropolises rank considerably higher than those of the United States). In the Netherlands, the tree-lined canals of Utrecht (No. 3) and the monumental splendor of The Hague (No. 27) are quieter alternatives to tourist favorite Amsterdam (No. 66). In northern Spain, the port city of Bilbao (No. 8) is famous for its Frank Gehry–designed Guggenheim Museum, and Leon (No. 9) boasts Roman ruins and Gothic cathedrals. Finally, in the Alpine region of Tyrol, wh ere Italy meets Austria, Bolzano (No. 14) offers an opportunity to come face-to-face with Otzi the Iceman in the archaeological museum, while Innsbruck (No. 25) has world-class skiing and mountaineering. |
Guest
The world’s most walkable cities revealed (and they aren’t in the US)
Strap up, people, we’re going boots-on-the-ground for this week’s CNN Travel newsletter. Let’s leave the jet engines behind, quit viewing the world through screens and breathe in sweet lungfuls of adventure. kraken войти Few things in life are as delightful as ambling around a new neighborhood in a new city, chancing upon cute stores, bars, eateries and public spaces. But decades of car-centric policies means lots of cities around the world lack an abundance of pedestrian-friendly streets, a new study called “The ABC of Mobility” has found. The bigger and richer the city, the less likely it is to be easily walkable. But there are plenty of exceptions, as the stats fr om the study broken down by The Economist newspaper show. The Mozambique seaport of Quelimane, population 350,000, comes out as the most foot-friendly of the 794 cities surveyed in the study, but there are some less off-the-radar destinations in Europe (whose metropolises rank considerably higher than those of the United States). In the Netherlands, the tree-lined canals of Utrecht (No. 3) and the monumental splendor of The Hague (No. 27) are quieter alternatives to tourist favorite Amsterdam (No. 66). In northern Spain, the port city of Bilbao (No. 8) is famous for its Frank Gehry–designed Guggenheim Museum, and Leon (No. 9) boasts Roman ruins and Gothic cathedrals. Finally, in the Alpine region of Tyrol, wh ere Italy meets Austria, Bolzano (No. 14) offers an opportunity to come face-to-face with Otzi the Iceman in the archaeological museum, while Innsbruck (No. 25) has world-class skiing and mountaineering. |
Guest
Airbus Beluga: World’s strangest-looking plane gets its own airline
he Airbus Beluga, one of the world’s strangest airplanes, now has its own airline. The odd-looking, oversized cargo plane — a favorite among planespotters around the world — has been in service for close to two decades. It mainly transports aircraft parts between Airbus’ manufacturing facilities spread throughout Europe. Now, a new version of the Beluga is replacing the original fleet, which has gone on to power a standalone freight airline called Airbus Beluga Transport. “There are very few options on the market for oversize items,” says Benoit Lemonnier, head of Airbus Beluga Transport. “Most often there’s a need to partially dismantle a payload to make it fit in an aircraft — whereas in the Beluga, it will just fit.” kraken ссылка The very first Beluga was originally known as the Airbus Super Transporter. But after its nickname — derived from the resemblance to the white Arctic whale — gained popularity, Airbus decided to rename the aircraft Beluga ST, retaining the original name in the acronym. It first flew in 1994 and entered service in 1995, followed over the years by four more examples, the last of which was rolled out in late 2000. “The Beluga was developed to transport large sections of Airbus aircraft from its factories in France, Germany, the UK, Spain and Turkey to the final assembly lines located in Toulouse and Hamburg,” explains Lemonnier. “It is a very special design, because it’s actually a transformation of an A300-600 that had its entire head removed and then equipped with special fuselage shells, a bigger door and dedicated flight equipment.” Before the Beluga, Airbus was using a fleet of Super Guppies, modified versions of 1950s Boeing Stratocruiser passenger planes that had previously been in service with NASA to ferry spacecraft parts. Now, history is repeating itself as the original Beluga is being replaced by a more spacious and advanced model, the Beluga XL. Longer and bigger than the ST, the Beluga XL is capable of carrying both wings, rather than just one, of the Airbus A350, the company’s latest long-haul aircraft that rivals the Boeing 787 and 777. “The XL is based on a much more modern platform, the A330,” Lemonnier adds. “Since 2018, six XLs have been built, and the latest one will be delivered very soon to the internal Airbus airline. The Beluga XL can fully substitute the Beluga ST on the internal Airbus network, so the STs can become available for alternative service.” |
Guest
Drug information leaflet. Long-Term Effects.
Some about drugs. Read information here. |
Guest
Airbus Beluga: World’s strangest-looking plane gets its own airline
he Airbus Beluga, one of the world’s strangest airplanes, now has its own airline. The odd-looking, oversized cargo plane — a favorite among planespotters around the world — has been in service for close to two decades. It mainly transports aircraft parts between Airbus’ manufacturing facilities spread throughout Europe. Now, a new version of the Beluga is replacing the original fleet, which has gone on to power a standalone freight airline called Airbus Beluga Transport. “There are very few options on the market for oversize items,” says Benoit Lemonnier, head of Airbus Beluga Transport. “Most often there’s a need to partially dismantle a payload to make it fit in an aircraft — whereas in the Beluga, it will just fit.” Кракен даркнет The very first Beluga was originally known as the Airbus Super Transporter. But after its nickname — derived from the resemblance to the white Arctic whale — gained popularity, Airbus decided to rename the aircraft Beluga ST, retaining the original name in the acronym. It first flew in 1994 and entered service in 1995, followed over the years by four more examples, the last of which was rolled out in late 2000. “The Beluga was developed to transport large sections of Airbus aircraft from its factories in France, Germany, the UK, Spain and Turkey to the final assembly lines located in Toulouse and Hamburg,” explains Lemonnier. “It is a very special design, because it’s actually a transformation of an A300-600 that had its entire head removed and then equipped with special fuselage shells, a bigger door and dedicated flight equipment.” Before the Beluga, Airbus was using a fleet of Super Guppies, modified versions of 1950s Boeing Stratocruiser passenger planes that had previously been in service with NASA to ferry spacecraft parts. Now, history is repeating itself as the original Beluga is being replaced by a more spacious and advanced model, the Beluga XL. Longer and bigger than the ST, the Beluga XL is capable of carrying both wings, rather than just one, of the Airbus A350, the company’s latest long-haul aircraft that rivals the Boeing 787 and 777. “The XL is based on a much more modern platform, the A330,” Lemonnier adds. “Since 2018, six XLs have been built, and the latest one will be delivered very soon to the internal Airbus airline. The Beluga XL can fully substitute the Beluga ST on the internal Airbus network, so the STs can become available for alternative service.” |
Guest
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
|
Guest
|
Guest
|
Guest
It's an awesome article for all the internet people; they will get advantage from it I am sure. |
Guest
|
Guest
The world’s most walkable cities revealed (and they aren’t in the US)
Strap up, people, we’re going boots-on-the-ground for this week’s CNN Travel newsletter. Let’s leave the jet engines behind, quit viewing the world through screens and breathe in sweet lungfuls of adventure. кракен Few things in life are as delightful as ambling around a new neighborhood in a new city, chancing upon cute stores, bars, eateries and public spaces. But decades of car-centric policies means lots of cities around the world lack an abundance of pedestrian-friendly streets, a new study called “The ABC of Mobility” has found. The bigger and richer the city, the less likely it is to be easily walkable. But there are plenty of exceptions, as the stats fr om the study broken down by The Economist newspaper show. The Mozambique seaport of Quelimane, population 350,000, comes out as the most foot-friendly of the 794 cities surveyed in the study, but there are some less off-the-radar destinations in Europe (whose metropolises rank considerably higher than those of the United States). In the Netherlands, the tree-lined canals of Utrecht (No. 3) and the monumental splendor of The Hague (No. 27) are quieter alternatives to tourist favorite Amsterdam (No. 66). In northern Spain, the port city of Bilbao (No. 8) is famous for its Frank Gehry–designed Guggenheim Museum, and Leon (No. 9) boasts Roman ruins and Gothic cathedrals. Finally, in the Alpine region of Tyrol, wh ere Italy meets Austria, Bolzano (No. 14) offers an opportunity to come face-to-face with Otzi the Iceman in the archaeological museum, while Innsbruck (No. 25) has world-class skiing and mountaineering. |
Guest
Alcohol Delivery Toronto -
|
Guest
Medicines prescribing information. Short-Term Effects.
Best about drug. Read information now. |
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
|
Guest
заказать курсовую работу
|
Guest
|
Guest
Помощь в получении допуска СРО, сертификата ISO и лицензий от МСМ
|
Guest
Pills prescribing information. Drug Class.
Some trends of medication. Read information now. |
Guest
|
Guest
|
Guest
|
Guest
|
Guest
|
Guest
Всем привет! Может кто знает, где почитать полезные блоги о недвижимости? Хочу больше узнать про темы аренды и купли/продажи недвижимости. Пока нашла
|
Guest
|
Guest
Airbus Beluga: World’s strangest-looking plane gets its own airline
he Airbus Beluga, one of the world’s strangest airplanes, now has its own airline. The odd-looking, oversized cargo plane — a favorite among planespotters around the world — has been in service for close to two decades. It mainly transports aircraft parts between Airbus’ manufacturing facilities spread throughout Europe. Now, a new version of the Beluga is replacing the original fleet, which has gone on to power a standalone freight airline called Airbus Beluga Transport. “There are very few options on the market for oversize items,” says Benoit Lemonnier, head of Airbus Beluga Transport. “Most often there’s a need to partially dismantle a payload to make it fit in an aircraft — whereas in the Beluga, it will just fit.” kraken официальный сайт The very first Beluga was originally known as the Airbus Super Transporter. But after its nickname — derived from the resemblance to the white Arctic whale — gained popularity, Airbus decided to rename the aircraft Beluga ST, retaining the original name in the acronym. It first flew in 1994 and entered service in 1995, followed over the years by four more examples, the last of which was rolled out in late 2000. “The Beluga was developed to transport large sections of Airbus aircraft from its factories in France, Germany, the UK, Spain and Turkey to the final assembly lines located in Toulouse and Hamburg,” explains Lemonnier. “It is a very special design, because it’s actually a transformation of an A300-600 that had its entire head removed and then equipped with special fuselage shells, a bigger door and dedicated flight equipment.” Before the Beluga, Airbus was using a fleet of Super Guppies, modified versions of 1950s Boeing Stratocruiser passenger planes that had previously been in service with NASA to ferry spacecraft parts. Now, history is repeating itself as the original Beluga is being replaced by a more spacious and advanced model, the Beluga XL. Longer and bigger than the ST, the Beluga XL is capable of carrying both wings, rather than just one, of the Airbus A350, the company’s latest long-haul aircraft that rivals the Boeing 787 and 777. “The XL is based on a much more modern platform, the A330,” Lemonnier adds. “Since 2018, six XLs have been built, and the latest one will be delivered very soon to the internal Airbus airline. The Beluga XL can fully substitute the Beluga ST on the internal Airbus network, so the STs can become available for alternative service.” |
Guest
|
Guest
|
Guest
Thankfulness to my father who informed me regarding this weblog, this website is really amazing. |
Guest
Всем привет! Подскажите, где найти полезные блоги о недвижимости? Интересуют темы аренды и купли/продажи недвижимости. Сейчас читаю
|
|
Ваша сессия истекла. Отправьте сообщение повторно.
НОВОСТИ ПО ТЕМЕ
В Самаре состоится новая встреча Бизнес-клуба Риэлторов.
15.03
Все мы, особенно дети, часто и подолгу болеем простудными заболеваниями, если проводим много времени...
27.12